ثبت‌نام در سامانه سماح تا سه روز مانده به اربعین ادامه دارد
کد خبر: 4159837
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۰

ثبت‌نام در سامانه سماح تا سه روز مانده به اربعین ادامه دارد

مدیر حج و زیارت خراسان رضوی با اشاره به عدم اعزام زائر از سوی این سازمان در ایام اربعین گفت: سفر اربعین به‌صورت گروهی است و مهلت ثبت‌نام در سامانه سماح سه روز مانده به اربعین و تا 12 شهریورماه ادامه دارد.

زائران اربعینجواد شاد، مدیر حج و زیارت خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از استان در خصوص اعزام زائران در ایام اربعین اظهار کرد: اعزام زائران به عتبات عالیات توسط شرکت‌های مسافرتی استان در ماه محرم تداوم داشته و تا اوایل صفر ادامه دارد، اما در ایام اربعین از سوی سازمان حج و زیارت اعزامی صورت نخواهد گرفت.

وی در خصوص هزینه اعزام زائران به عتبات عالیات تا قبل از ماه صفر افزود: سفر زمینی از هفت میلیون و 500 هزار تومان آغاز و ترکیبی تا 11 میلیون تومان بر اساس درجه‌بندی هتل‌ها تعیین شده است، همچنین برای سفر هوایی کف مبلغ از 17 میلیون  و 900 هزار تومان است و بر اساس درجه‌بندی هتل‌ها و سایر خدمات این مبلغ  تعیین می‌شود.

مدیر حج و زیارت خراسان رضوی تصریح کرد: بر اساس اعلام ستاد اربعین، زائرانی که قصد سفر به عتبات در ایام اربعین را دارند به‌صورت محله‌محور، حسینیه‌محور، مسجدمحور، هیئت‌محور و کانون‌محور ساماندهی می‌شوند و از اول ماه صفر اعزام‌ها آغاز می‌شود.

شاد علت عدم اعزام در بازه اربعین را از سوی شرکت‌های مسافرتی سازمان حج و زیارت ازدحام در عراق، عدم استفاده مطلوب زائران از امکانات شامل خدمات هتل‌ها و از طرفی افزایش قیمت واحدهای اقامتی در ایام اربعین برشمرد و ادامه داد: به عنوان مثال اگر زائران تحت پوشش کاروان‌های حج و زیارت عازم عراق شوند باید سه روز در کربلا اقامت داشته باشند، اما ممکن است زائران نیمی از وقت خود را در ترافیک و ازدحام جمعیت از دست بدهند که این امر ممکن است باعث اعتراض زائران شود، از همین رو به دلیل اینکه بر خلاف هزینه بالا نمی‌توان از امکانات به خوبی استفاده  کرد، لذا حج و زیارت برای اعزام زائر در ایام اربعین ورود پیدا نمی‌کند.

رئیس سازمان حج و زیارت خراسان رضوی با بیان اینکه زائران اربعین باید بر اساس شرایط تعریف شده در سامانه سماح اقدام به ثبت‌نام کنند اظهار کرد: سلامت جسمی، توانایی پیاده‌روی، داشتن پاسپورت یا گذرنامه موقت ویژه اربعین و ثبت مبادی خروجی از جمله مواردی است که زائران باید برای ثبت‌نام در سامانه برخوردار باشند.

وی گفت: ثبت‌نام در سامانه سماح از سوم مردادماه آغاز شده و تا سه روز مانده به اربعین یعنی 12 شهریور ماه ادامه دارد، ضمن اینکه توصیه ما به زائران در ایام اربعین این است که حتماً بلیت رفت و برگشت خود را تهیه کنند، علاوه بر این نیز بهتر است زائران هزینه‌های راه به خصوص در کشور عراق را برآورد کرده و  با توجه به فصل گرما نیز وسایل مورد نیاز را همراه داشته باشند.

انتهای پیام
captcha